Ana Sayfa Güncel Haber, Gündem 14 Aralık 2020 6 Görüntüleme

Koronavirüsü atlatan çocukta görüldü! Ciltte döküntü…

Kayseri Kent Hastanesi Çocuk Sıhhati ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Binnaz Çelik, çocukların korona virüsü taşıyıcı olarak bilindiğini fakat virüsün çocuklarda da ölümcül tesiri olduğunu belirtti. Kayseri’de 9 yaşındaki bir çocuğun virüsü atlattıktan sonra daima ateş ve ciltte döküntü şikayeti ile tedavi altına alındığını kaydeden Çelik, “Kovid-19’da ekseriyetle çocuklarda bir şey yapmadığı üzere bir algı var. Çocukları hepimiz taşıyıcı olarak biliyoruz. Bilhassa yaşlılara çocuklardan bulaştığı halinde bir kanı var. Kovid-19 tıpkı vakitte çocuklara da bir hastalık yapıyor. Birinci geçirdiği devirde yahut 4-6 hafta sonrasında multiinflamatuvar (MIS-C) sendrom ile bu çocuklar bize yatıyor. Tüm sistemleri etkileyen, ateşle birlikte gelen ve ciltte döküntü üzere bulgular ile başvurabilen bir hastalık olarak karşımıza çıkıyor ve çok önemli bir halde bu çocuklar etkilenebiliyorlar. Şayet teşhis koymazsak ve uygun vakitte uygun tedaviye başlamazsak çocuklarda önemli hastalıklar ve maalesef mevtle sonuçlanabiliyor. Bunu da göz önünde bulundurarak çocukları yeniden kovid-19’dan korumak çok değerli diye düşünüyoruz. Geçen hafta bir meslektaşımızın 9 yaşındaki çocuğunun bir hafta öncesinden kovid-19’u geçirme hikayesi var. Döküntü, ateş ve ishal bulguları ile bize geldi. Biz geldiğinde bu türlü bir sendrom olabileceğini düşünerek tetkik ettik ve motamot söylediğim üzere hastanın enfeksiyon bulguları çok yüksek çıktı. Sonrasında damardan immün globin dediğimiz bir tedavi uyguladık. Tedavinin yaklaşık 24’üncü saatinde hastanın bulgularının çok süratli bir formda gerilediğini gördük” tabirlerini kullandı.

Vatandaşlara ihtarlarda bulunan Çelik, “İnsanlar bu türlü bir durum ile karşılaşırlarsa ve bilhassa çocukta ateş uzarsa, döküntü mevcutsa, genel bir kırgınlık ve çocukta bilhassa halsizlik, bir şey yapmama isteği olduğunda kesinlikle bir doktora başvurmaları lazım. Zira ailelerin ekseriyetle ‘Bu kovid ile alakalı değildir, üşütmüştür, bir ilaç almıştır ona bağlı alerjisi olmuştur’ üzere yanlış kanısı oluyor. Bu türlü bir durum ile karşılaşıldığında kesinlikle en yakın sıhhat merkezine başvurmaları gerekiyor” halinde konuştu.

Milliyet

Etiketler:
iletişim : live:.cid.e85adaa203246898
en iyi casino siteleri en iyi casino siteleri slot siteleri beylikdüzü escort izmit escort kocaeli escort
hack forum hack forum gaziantep escort gaziantep escort izmir escort bedava hesaplar